تحصیل, دانشگاه ها, دانشگاه های استانبول, دانشگاه های غیردولتی

دانشگاه اوزیگین (Özyeğin)

معرفی دانشگاه اوزیگین

دانشگاه خصوصی اوزیگین (Özyeğin University) یکی از دانشگاههای غیرانتفاعی زیرمجموعه وزارت آموزش ترکیه است که با اسلوبهای نوین در سال ۲۰۰۷ میلادی در شهر استانبول تأسیس شد.

در حال حاضر دوره های تحصیلی خود را به جز رشته حقوق در کلیه مقاطع به زبان انگلیسی ارائه میدهد. از ۱۸۰۸ نفر دانشجوی شاغل به تحصیل، تعداد ۲۳۸ نفر در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می کنند.

در دوره های تحصیلات تکمیلی امکان تحصیل با بورس تحصیلی (عدم پرداخت شهریه) و حتی با دریافت حقوق مکفی (به عنوان آسیستان تحقیقاتی) نیز در این دانشگاه وجود دارد.

مدارک صادره از سوی دانشگاه فوق در دوره کارشناسی به صورت قطعی و در دوره های بالاتر به شرط معدل ۳ از ۴ و ارائه یک مقاله از رساله تحقیقاتی در وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری ایران مورد تأیید خواهد بود.

 

University Özyeğin Üniversitesi
City Istanbul
Country Turkey
QS Global World Ranking
Total Students
International Students
Academic Faculty Staff
زبان تدریس در دانشگاه

در این دانشگاه برنامه های آموزشی به زبان انگلیسی و ترکی ارائه می شوند.

رشته های تحصیلی دانشگاه

در دوره های کارشناسی به زبان انگلیسی رشته های مدیریت هتلداری، مدیریت رستوران و آشپزی، مدیریت ترابری هوایی، مدیریت بازرگانی، کارآفرینی، اقتصاد،، بانکداری و امور مالی، مدیریت سیستمهای اطلاعاتی، مدیریت و تجارت بین الملل، روانشناسی، مهندسی صنایع، مهندسی برق و الکترونیک، علوم کامپیوتر، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، معماری و خلبانی هواپیماهای مسافربری (+ ۲۷۰۰۰ یورو برای استفاده از هواپیما در کل طول دوره) دانشجو دارد.

در کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی صنایع، علوم کامپیوتر، مهندسی مکانیک، مهندسی امور مالی، مدیریت اجرایی (MBA)، کارآفرینی و دکترا به زبان انگلیسی مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی صنایع، بازرگانی، بازاریابی، امور مالی، عملیات تجاری دانشجو می پذیرد.

تحصیل به زبان ترکی نیز در رشته های کارشناسی حقوق، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های حقوق عمومی و حقوق خصوصی صورت می گیرد.

آزمون ورودی و نحوه ی پذیرش دانشگاه

دانشجویان بین المللی که از مقطع دبیرستان فارغ التحصیل شده اند می توانند از طریق آزمون YÖS دانشگاه Özyeğin و یا معدل مقطع دیپلم اقدام به پذیرش در این دانشگاه نمایند.

آزمون ورودی و نحوه ی پذیرش دانشگاه

دانشگاه Özyeğin تمامی تسهیلات و امکانات لازم را جهت رشد و پرورش دانشجویان در حوزه های علمی ، فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی و آماده سازی آنان برای زندگی آینده فراهم نموده است.

برخی از امکانات دانشگاه Özyeğin عبارتند از : خوابگاه های دانشجویی مجهز ، مرکز ورزشی به مساحت 13000 متر مربع ، کتابخانه به مساحت 2600 متر مربع ، تالار کنفرانس با ظرفیت 350 نفر ، کلاس های درس مدرن و آزمایشگاه های مجهز به تکنولوژی روز دنیا ، سالن های مطالعه آرام و راحت و …
همچنین این دانشگاه خدمات پزشکی خوبی را نیز به دانشجویان خود ارائه می کند. در پردیس دانشگاه چندین پزشک جهت انجام آزمایش های پزشکی و خدمات درمانی در 7 روز هفته و بصورت 24 ساعته در دسترس می باشند.

همچنین همواره یک آمبولانس کاملاً مجهز با تیمی از بهیاران و پیراپزشکان بسیار مجرب و با مهارت در زمینه خدمات اورژانسی حاضر در محل می باشد. در مواردی که نیاز به خدمات درمانی بیشتری باشد ، دانشجویان به نزدیکترین بیمارستان انتقال داده می شوند.
زندگی در دانشگاه Özyeğin ، این فرصت را به دانشجویان می دهد که بتوانند فعالیت های آکادمیک خود را در کنار فعالیت ها و رویدادهای ورزشی و اجتماعی پیش ببرند. دانشگاه Özyeğin میزبان طیف وسیع و متنوعی از فعالیت های ورزشی در سالن ها و زمین های ورزشی سرپوشیده و روباز خود می باشد.

مراکز پرورش اندام دانشگاه دارای امکانات کامل از جمله تردمیل ، دوچرخه های ایستاده ، تجهیزات پرورش وزن و قدرت ، مربیان و … می باشند. همچنین سالن های ورزشی امکانات تنیس روی میز ، آیروبیک و … را نیز در خود جای داده اند.
این دانشگاه دارای انجمن های دانشجویی مختلفی است که در حوزه های گوناگونی فعالیت می کنند. دانشگاه Özyeğin دارای تیم های ورزشی متعددی در زمینه های مختلف نیز می باشد.
برنامه های تبادل دانشجو
دانشگاه Özyeğin عضوی از برنامه تبادل دانشجوی اراسموس بوده و از این طریق به مبادله دانشجویان با دانشگاه های اتحادیه اروپا می پردازد.

مقاله پییشنهادی : بهترین دانشگاه‌های ترکیه

موقعیت مکانی دانشگاه

برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *