تحصیل, دانشگاه ها, دانشگاه های استانبول, دانشگاه های غیردولتی

دانشگاه مدیپل استانبول

مدیپل-لوگو

معرفی دانشگاه مدیپل استانبول

دانشگاه مدیپول استانبول یکی از برترین دانشگاه های اروپا است. دانشگاه مدیپل از آخرین فن آوری ها برای خدمت به دانشجویان و تشویق آنها برای رسیدن به بالاترین سطح در آموزش و آموزش استفاده می کند.

این دانشگاه از 12 دانشکده، 5 انستیتو و 4 کالج حرفه ای تشکیل شده است. 30.232 دانشجوی ثبت نام شده در این دانشگاه تحصیل می کنند. تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی 13791 و تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد 1361 است. تعداد دانشجویان کاردانی به 11.379 نفر می رسد و تعداد دانشجویان خارجی 497 است.

دانشگاه مدیپول استانبول  دارای دو پردیس است. یکی در Kavacik و دیگری در Haliç واقع شده است. این پردیس ها شامل کلاس های بزرگ مجهز با جدیدترین تجهیزات دیداری و شنیداری، زمین های تنیس و بسکتبال و مکان های تفریحی برای دانشجویان و کلوپ، علاوه بر استودیوهای سینما، تئاتر و عکاسی است.

پردیس هالیچ واقع در سمت اروپایی استانبول، و شامل رشته های پزشکی و دندانپزشکی می باشد. پردیس کاواچیک واقع در سمت آسیایی استانبول است و شامل دانشکده های داروسازی، علوم بهداشتی، مهندسی، علوم اجتماعی و هنر و ادبیات است.

از طرف دیگر، دانشگاه مدیپول استانبول یکی از برترین دانشگاه های ترکیه است که با نقش مفید خود در زمینه رشته های بهداشت از طریق بیمارستان دانشگاه به نام  مدیپول مگا که یکی از بزرگترین پروژه های بهداشتی در ترکیه محسوب می شود. این بیمارستان بخش ها و تخصص های پزشکی زیادی دارد. همچنین به دانشجویان فرصت های استثنایی برای آموزش های عملی و حرفه ای می دهد.

مقاله پییشنهادی :  هتل ها و دانشگاه های استانبول

رنکینگ دانشگاه

رتبه دانشگاه فنی استانبول در رنکینگ‌های مهم جهانی به شرح زیر است:

      QS

تایمز

شانگهای

۷۵۱-۸۰۰

۸۰۱-۱۰۰۰

۶۰۱-۷۰۰

رنکینگ دانشگاه

  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده هنرهای زیبا ، طراحی و معماری
  • دانشکده آموزش
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده علوم بازرگانی و مدیریت
  • دانشکده علوم انسانی و علوم اجتماعی
  • دانشکده مهندسی و علوم طبیعی
  • دانشکده ارتباطات
  • دانشکده علوم بهداشتی
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده پزشکی بین المللی
  • انستیتوها
  • موسسه علوم پزشکی قانونی
  • موسسه علوم
  • موسسه علوم پزشکی
  • موسسه علوم اجتماعی
  • آموزش و بهداشت در دانشگاه مدیپول استانبول
  • این بخشی از گروه آموزش و بهداشت مدیپول است و به عنوان یک مرکز توسعه یافته برای تحقیقات بهداشتی کاربردی در نظر گرفته می شود. این مرکز برای مدت بیش از 20 سال، با ارائه خدمات بهداشتی در 19 شاخه مختلف نقش اساسی در بخش بهداشت داشته و شامل بخش های زیر می باشد:
  • واحدهای مراقبت ویژه
  • شش اتاق عمل مجهز با جدیدترین فناوری ها
  • اتاق اورژانس مجهز
  • مرکز ژنتیک
  • مرکز عملیات قلب
  • این بیمارستان علاوه بر بخش دندانپزشکی مدیپول، یکی از بزرگترین بیمارستان های منطقه و یکی از مراکز تحقیقاتی بهداشتی و کاربردی در ترکیه است. این مرکز همچنین فرصت های آموزشی خوبی را به دانشجویان دانشگاه مدیپل که در رشته های دندانپزشکی، جراحی فک و صورت، دندانپزشکی سنتی، ارتودنسی و دندانپزشکی کودکان تحصیل می کنند، ارائه می دهد.

نحوه ثبت نام و پذیرش در دانشگاه مدیپول

برخی از مزایا و امکانات دانشگاه مدیپول استانبول به شرح زیر می باشد:

  • این دانشگاه شامل آزمایشگاه هایی با آخرین فن آوری ها برای کلیه گرایش ها است.
  • این دانشگاه دارای یک کتابخانه عظیم است که علاوه بر پشتیبانی دانشگاه از فعالیت های تحقیق علمی، در بهبود کیفیت آموزش و ذهنیت دانشجویان نیز نقش دارد.
  • دانشگاه مدیپل شامل مراکز مشاوره ای است که دانشجویان را راهنمایی می کنند و از طرف متخصصان روانشناسی به آنها مشاوره شخصی و روانی می دهند تا از نظر روانی و اجتماعی از دانشجویان پشتیبانی کنند.
  • این دانشگاه شامل مرکز تحقیقات کاربردی و بهداشتی با جدیدترین تجهیزات است
  • دانشگاه مدیپل مرکز مهمی برای مسابقات قهرمانی مختلف ورزشی است
  • این دانشگاه فعالیت های فرهنگی زیادی از جمله کنسرت، مسابقات عکاسی و سایر کنسرت ها را در باشگاه های مختلف دانشجویی برگزار می کند
  • این دانشگاه یک سالن بزرگ برای تهیه انواع وعده های غذایی برای دانشجویان از آشپزخانه دانشگاه در یک محیط سالم دارد.

نحوه ثبت نام و پذیرش در دانشگاه مدیپول

به جهت پیشرفته بودن و سطح علمی و آموزشی بالایی که دانشگاه مدیپول استانبول دارد، دانشجویان برای ورود به این دانشگاه نیازمند داشتن مدرک علمی بالا و یا امکانات مالی زیاد هستند. چرا که شهریه های این دانشگاه به دلیل خصوصی بودن آن زیاد است و درصد عمده ای از مخارج دانشگاه از طریق شهریه دانشجویان فراهم می شود.
برای ورود به دانشگاه مدیپول می توانید در آزمون های Yos و Sat شرکت کنید و یا بدون آزمون و با پرداخت شهریه و مدرک دیپلم خود اقدام به تحصیل کنید.

اگر در دانشگاه های دیگر ترکیه آزمون Yos را شرکت کرده باشید و امتیاز بالای ۶۰ بدست آورده باشید نیز می توانید برای ثبت نام در این دانشگاه اقدام کنید چرا که دانشگاه مدیپول، نمرات یوس دانشگاه های دیگر را نیز برای دانشگاه خود قبول می کند.
همان طور که گفتیم آزمون Sat نیز یکی از راه های ورود به این دانشگاه می باشد. نمره Sat دانشجویان باید از ۱۶۰۰ امتیاز، بالای ۱۱۰۰ بوده و هم چنین نمره ریاضی این آزمون به جهت اهمیت ریاضی برای دانشگاه مدیپول از ۸۰۰ امتیاز باید بالای ۵۰۰ باشد.
جهت تحصیل بدون آزمون نیز دانشجویان می توانند با شرط معدل بالای ۱۵ برای پذیرش در این دانشگاه اقدام کنند.
هر ساله این دانشگاه بورسیه هایی نیز برای دانشجویان خود از ۲۰ الی ۴۵ درصد قرار می دهد تا دانشجویان بتوانند از این مزیت نیز بهره ببرند. جهت ورود، ثبت نام و دریافت بورس تحصیلی در دانشگاه مدیپول با کارشناسان ما در گروه ساحل تماس بگیرید.

شهریه های سال تحصیلی 2022- 2023

دانلود لیست تمام رشته ها و شهریه ها :

امکانات ورزشی در دانشگاه مدیپول

در محوطه پردیس کاواچیک در دانشگاه مدیپول، سه زمین ورزشی در فضای باز وجود دارد. یکی برای بسکتبال یکی برای والیبال و دیگری زمین تنیس است که در چند کیلومتری خوابگاه های دانشجویی دانشگاه واقع شده است.

مهمترین فعالیت های ورزشی این دانشگاه در زمینه ورزش، تیم های فوتبال مردان، تیم فوتسال مردان، تیم بسکتبال مردان، تیم های والیبال مردان و تیم های والیبال زنان است که در مسابقات فدراسیون ورزش های دانشگاهی ترکیه حضور دارند.

خدمات پزشکی دانشگاه مدیپول

هر دانشجو در دانشگاه مدیپول به مراقبت های پزشکی مناسب و پوشش بهداشتی در هر یک از بیمارستان ها یا مراکز بهداشتی مدیپول دسترسی دارد.

دانشجویان دانشگاه مدیپول استانبول نیز در صورت بروز موارد اضطراری باید از اولویت درمانی برخوردار باشند.

خدمات بهداشتی و درمانی به همه دانشجویان ثبت نام شده بدون هیچ گونه هزینه اضافی ارائه می شود. به همین ترتیب، کلینیک های دانشگاه در هر دو دانشگاه Haliç و Kavacik وجود دارد که به طور کامل 24 ساعته فعال هستند.

خوابگاه دانشگاه مدیپل

دانشگاه مدیپول استانبول دارای خوابگاه های مجهز و بسیار شیک برای دانشجویان خود است. در این خوابگاه در طول روز ۳ وعده غذایی داده می شود و منوی آن متغیر و باز است. همه روزه خدمات نظافت اتاق ها، سرویس هاس بهداشتی، راهرو ها و .. انجام می شود و رو تختی ها هر ۱۵ روز یک بار تعویض می شود. همین امر باعث شده تا خوابگاه های این دانشگاه همیشه تمیز و منظم باشد. هم چنین این خوابگاه دارای سیستم امنیتی بالایی است و با دوربین های مدار بسته ی ۲۴ ساعته کنترل می شود. رفت و آمد دانشجویان توسط حراست کنترل می شود و دانشجویان موظف هستند تا ساعت یازده و نیم شب خود را به خوابگاه برسانند. دانشجویانی که بدون آزمون در این دانشگاه پذیرش گرفته اند نمی توانند از امکانات خوابگاه ها استفاده کنند اما دیگر دانشجویان می توانند از خدمات آن بهره مند شوند.

کتابخانه دانشگاه مدیپل

کتابخانه ی اصلی این دانشگاه در کالج کاوالیک قرار دارد. هم چنین ۳ کتابخانه مجهز دیگر نیز در پردیس های این دانشگاه قرار دارند. کتابخانه این دانشگاه مساحتی حدود ۱۲۴۰ متر مربع داشته و شامل ۴۳ هزار جلد کتاب چاپ، ۴۴ هزار مجله الکترونیکی و ۵۱۵ هزار کتاب الکترونیکی است.

رستوران و کافی شاپ دانشگاه مدیپل

در پردیس های این دانشگاه، وعده های غذایی با بهترین کیفیت و طعم تهیه می شوند. هم چنین کافه ها و رستوران های زیادی در پردیس های این دانشگاه قرار دارند که بهترین غذاهای ترکی و جهانی را در آن سرو می کنند.
اگر قصد تحصیل در یکی از پیشرفته ترین دانشگاه های ترکیه در شهر استانبول را دارید ما دانشگاه مدیپول را به شما پیشنهاد می دهیم. جهت اطلاعات بیشتر از دانشگاه مدیپول و سایر دانشگاه های ترکیه با مشاوران ما در گروه ساحل تماس بگیرید. ما در تمامی مراحل همراه و پشتیبان شما خواهیم بود.

ساحل گروپ

مقاله پییشنهادی : بهترین دانشگاه‌های ترکیه

آدرس دانشگاه

آدرس دانشگاه مدیپول استانبول به صورت فاتح، 949. Sk. شماره: 2، 34513 Esenyurt / İstanbul ، ترکیه می باشد.

دسترسی فرودگاه ، قطار ، تاکسی به دانشگاه مدیپول

دانشگاه مدیپول به عنوان یک مرکز خصوصی می کوشد تا بهترین امکانات حمل و نقلی را برای دانشجویان خود فراهم سازد تا در هنگام انتقال به مرکز شهر و یا هر نقطه دیگری با مشکل مواجه نشوند ، در محوطه دانشگاه سرویس و تاکسی های متعددی برای رفتن به پردیس دیگر دانشگاه و بیمارستان وجود داشته و جابه جایی با سرویس دانشگاه هزینه ای به همراه ندارد.

با توجه به قرار گرفتن خوابگاه در محوطه دانشگاه دانشجویان از خوابگاه برای رسیدن به کلاس درس نیز مشکلی نخواهند داشت ، مترو نیز در هر دو بخش استانبول وجود داشته و دانشجویان می توانند در صورت تمایل با استفاه از آن از بخش آسیایی به بخش اروپایی بروند ، در قسمت اروپایی نیز دو خط تراموا فعال است که شما را میان مناطق تاریحی جا به جا می کند.

قایق ها از دیگر مواردی هستند که می توانید به وسیله آنها از قسمت آسیایی به قسمت اروپایی جا به جا شوید ، در صورت تمایل برای رفت و امد به کشورما و یا سایر کشرهای جهان نیز می توانید از دانشگاه به وسیله هر یک از وسایل نقلیه گفته شده در بالا به یکی از سه فرودگاه استانبول بروید ، هم اکنون فرودگاه آتاتورک پرتردد ترین فرودگاه این شهر است که روزانه ده ها پرواز داخلی و بین المللی را پشتیبانی می کند.

حمل و نقل در دانشگاه مدیپل

استانبول شهری با فضای جهانی می باشد و تمام شهر در طول روز و شب پر جنب و جوش می باشد؛ به همین دلیل حمل و نقل عمومی بسیار موثر و قابل دسترسی در هر نقطه از شهر است.

اتوبوس، تراموا، تاکسی و مترو گزینه های متداولی هستند که بسیاری از دانشجویان با استفاده از آنها جابجا می شوند.

برنامه های اشتراک گذاری مشترک مانند Uber و Bolt برای دانشجویان بسیار محبوب و حتی اقتصادی هستند.

برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *