امور حقوقی, کشور ها, ویزا

ویزای کاری کانادا

ویزای کاری کانادا

بسیاری از افراد تمایل دارند از راه های مختلف نظیر تحصیل، ویزای کاری کانادا و سرمایه گذاری، تولد، ازدواج و غیره برای ورود اقدام نمایند. می توان گفت ویزای منتخب مهاجرتی ایرانیان ویزای کاری کاناداست. یکی از پرطرفدارترین و کم هزینه ترین ویزاهای کشور کانادا، ویزای کاری کانادا می باشد. اصولا مهاجرت از طریق ویزای کاری، یکی از بهترین روش های مهاجرتی به شمار می رود زیرا علاوه بر اینکه هزینه خاصی را در پی ندارد، بلکه درآمد نیز خواهد داشت.

مهاجرت به کشور کانادا از طریق تحصیل در کانادا یا کار در این کشور می تواند گزینه مناسبی برای اخذ اقامت موقت یا دائم این کشور محسوب شود.

این کشور یکی از کشورهای صنعتی دنیا و جزء ده کشور برتر به منظور کار و زندگی در جهان به شمار می رود. کانادا یکی از کشورهای مهاجرپذیر دنیا به شمار می رود و راه های قانونی متفاوتی بدین منظور وجود دارد.

افرادی که تمایل دارند برای زندگی و اخذ اقامت به کشور کانادا مهاجرت کنند ترجیح می دهند از روش های کم ریسک و کم هزینه برای ورود استفاده نمایند. روش Express Entry، ورود نیروی متخصص به استان کبک و روش خود اشتغالی از راه های ورود متقاضیان ویزای کاری کانادا محسوب می شود.

تمامی اطلاعات مربوط به روش های مختلف مهاجرت در سایت canada.ca به ثبت رسیده است. سیستم Express Entry   یا ورود سریع برای جذب افراد متخصص و حرفه ای و همچنین بهره مندی از این افراد در بازار کاری این کشور راه اندازی شده است. در این سیستم مهارت ها، توانایی ها و تخصص افراد امتیازبندی شده و مورد ارزیابی قرار می گیرد.

 

برنامه فدرال اسکیل تجاری


(Federal Skilled Trades Program)

دولت کانادا تصدیق می کند که جوامع و شهرهای سراسر کشور در بسیاری از مشاغل با کمبود نیروی کار مواجه هستند. از این رو، برنامه مهارت های تجاری فدرال  FSTC، که قبلاً با عنوان برنامه ماهرانه فدرال شناخته می شد، تنها برنامه مهاجرت اقتصادی فدرال است که نیروهای کار را در مشاغل تجاری تقسیم بندی می کند. این برنامه اغلب برای بازرگانان مجرب و با تجربه از سراسر جهان است که می خواهند به کانادا مهاجرت کنند. اکثر برنامه های کاربردی ظرف شش ماه پردازش می شوند. این برنامه به بازرگانان واجد شرایط از سراسر جهان اجازه می دهد تا برای همیشه به کانادا مهاجرت کنند. از سال 2015، برنامه ها تحت سیستم انتخابی پردازش می شوند.

 

  •  
ساحل گروپ

تجربه کار کانادایی

یک برنامه مهاجرتی است که به افرادی که حداقل یک سال در کانادا کار کرده اند اجازه می دهد بطور دائم به کانادا مهاجرت کنند. CEC بخشی از سیستم مهاجرت ورودی اکسپرس کاناداست. دولت کانادا محیطی پیش بینی کرده و نیروهای کار با استعدادی را که مشغول به کار در کانادا هستند، تشخیص داده و از آنها می خواهد که ساکن دائمی شوند. این افراد و خانواده هایی هستند که برای آینده در کانادا برنامه ریزی کرده اند.

برنامه فدرال اسکیل ورکر

 (Federal Skilled Worker Program)

برنامه نیروی کار ماهر فدرال نوعی از برنامه اکسپرس اینتری کانادا است و به این کشور اجازه می دهد هر سال بر اساس توانایی خود در استقرار نیروی کار کانادا از ده ها هزار تازه وارد استقبال کند. متخصصان و نیروهای کار ماهر در سراسر جهان که می خواهند به طور دائم به کانادا مهاجرت کنند می توانند این کار را از طریق برنامه فدرال نیروی کار ماهر انجام دهند.

متقاضیان مهاجرت به کانادا می توانند با همسر یا شریک زندگی خود و فرزندان وابسته درخواست کنند. 80 درصد برنامه های کامل ظرف شش ماه یا کمتر پردازش می شوند. از سال 2015، برنامه های نیروی کار ماهر فدرال تحت سیستم اکسپرس اینتری مدیریت می شوند. در این روش باید در ابتدا امتیازات شما محاسبه شود و در مرحله اول از 100 امتیاز مشخص شده، فرد بتواند حداقل 67 امتیاز کسب کند و در مرحله دوم وارد محیط می شود و تا یک حدی به بالا هر ساله مورد تایید قرار گرفته و برایشان دعوتنامه از سوی دولت کانادا صادر می شود.

پیشنهاد شغلی و یا همان جاب آفری که به شما داده خواهد شد، با حقوق بالاست و تمامی هزینه های زندگی شما در کانادا را پوشش خواهد داد. ولی شما باید حتما قبل از اقدام، سرمایه کافی برای انجام این کار جهت تامین تمکن مالی سفارت، حق الوکاله، هزینه های جانبی سفر مانند بلیط پرواز و هزینه ماه اول زندگی در کاناد را داشته باشید. در کنار موارد مالی، سطح زبان انگلیسی و سن نیز دارای اهمیت است که در ادامه توضیح داده شده است.

تمکن مالی لازم برای افراد با توجه به تعداد نفرات خانواده متفاوت هست :

  • تمکن مالی جهت ارائه به سفارت برای یک نفر : حدود 13 هزار دلار کانادا
  • تمکن مالی جهت ارائه به سفارت برای دو نفر : حدود 17 هزار دلار کانادا
  • تمکن مالی جهت ارائه به سفارت برای سه نفر : حدود 20 هزار دلار کانادا
  • تمکن مالی جهت ارائه به سفارت برای چهار نفر : حدود 24 هزار دلار کانادا

به غیر از شهرهای کانادا که مشاغل مورد نیازشان را اعلام می کنند، دولت کانادا یک سری شرایط اولیه را قرار داده که متقاضیان باید در کنار الزامات دریافت شغل، این موارد را نیز بتوانند اثبات کنند:

  • تجربه کاری مرتبط دارند.
  • سطح زبان خوبی دارند.
  • تحصیلات مرتبط با شغل درخواستی دارند.
  • اثبات تمکن مالی
  • قصد زندگی در منطقه مربوطه را دارند.
  • سابقه کاری: سابقه کاری که شما ارائه می دهید، می تواند به صورت پاره وقت و یا تمام وقت باشد و همچنین شما می توانید برای یک عنوان شغلی، سابقه کارتان را از از طریق کارفرمایان مختلفی نشان دهید.   
  • مدرک زبان :
  • مدرک زبان برای ­ NOC 0 & A : CLB6
  • مدرک زبان برای  NOC B : CLB5
  • مدرک زبان برای  NOC C & D : CLB4
  • سن تا 40 سال، سوابق مرتبط حداقل 5 سال، حداقل کارشناسی، ایلتس 7 به بالا لازم است.

برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *