تحصیل, آزمون ها

همه چیز در مورد آزمون SAT

همه چیز در مورد آزمون SAT :

آزمون SAT در سال ۱۹۰۱ شروع به فعالیت کرد و در سال ۱۹۲۶ اولین بار در کشور آمریکا توسط کالج برد برگزار شد و بعد نامش دستخوش تغییر و تحولاتی شد . کالج برد یک انجمن خصوصی و غیر انتفاعی در آمریکا هست. این آزمون یک آزمون ورودی میباشد که توسط بیشتر دانشگاهها و دانشکده ها برای گرفتن پذیرش دانشجواقدام میکند. این نظریه ایجاد یک معیار عادی برای مقایسه در خواست کنندگان می باشد. در این صورت میتوان عنوان کرد که از فاکتورهای مهم اخذ پذیرش دانشجویان است. هدف از برگزاری آزمون اس ای تی ، تعیین و تشخیص استعداد تحصیلی دانش آموزان میباشد.

این آزمون به معنی استعداد تحصیلی و یک آزمون استاندارد میباشد و به زبان انگلیسی برگزار میشود و پیش نیازی است برای گرفتن پذیرش دانشجویان در دانشگاههای کشورهایی همچون : آمریکا ، انگلیس ، کانادا ، استرالیا ، نروژ ، و در مقطع کارشناسی پذیرش دارد. آزمون اس ای تی در کشور آمریکا سالانه ۷ مرتبه و در کشورهای خارج از آمریکا سالانه ۶ مرتبه در ماههای ( آگوست ، اکتبر ، نوامبر، دسامبر ، مارس ، می ، ژوئن) و برای دانش آموزان بین المللی سالانه ۴ بار در خارج از آمریکا در ماههای ( اکتبر ، دسامبر ، مارس ، می ) برگزار میشود.

در آمریکا آزمون اس ای تی در تاریخ ۱۵ اسفند یا ۵ مارس برگزار میشود. اون عده از دانش آموزانی که میخواهند آزمون اس ای تی بدهند می بایست طوری برای دروس خود برنامه ریزی کنند تا برای اسفند ماه آمادگی کامل داشته باشند. در دیگر کشورهای دنیا در ۱۸ اردیبهشت یا ۸ می و ۱۵ خرداد یا ۱۴ ژوئن می باشد. مدت زمان پاسخگویی به این آزمون حدود ۳ ساعت و ۴۵ دقیقه معادل ( ۲۲۵ دقیقه) است . این آزمون برای دانش آموزان دبیرستانی پایه یازدهم و دوازدهم و کسانی که مدرک دیپلم دبیرستان دارند اختصاص دارد و محدودیت سنی برای این آزمون نیست.

آزمون اس ای تی بر دو بخش اس ای تی کلی و اس ای تی موضوعی تقسیم میشود. اس ای تی کلی به دانش آموزانی اختصاص دارد که قصد پذیرش از مراکز آموزشی را دارند و اس ای تی موضوعی مختص دانشجویانی است که از دانشگاههای معتبر قصد پذیرش دارند. هزینه این آزمون برای هر نفر معادل ۵۰ دلار میباشد.

مقاله پییشنهادی :  آزمون ها

آزمون SAT از چند بخش تشکیل شده است ؟

۱- بخش ریاضی : از (جبر – توانایی حل مساله – تجزبه و تحلیل اطلاعات ) تشکیل شده است که دو قسمت حدود ۲۵ دقیقه و یک قسمت حدود ۲۰ دقیقه زمان میبرد. توانایی حل مساله : در این بخش به ۲۰ سوال ۴ گزینه ای حدود ۲۵ دقیقه و ۳۸ سوال ۴ گزینه ای حدود ۵۵ دقیقه وقت لازم است، در ۲۰ سوالی نیازی به ماشین حساب نیست اما در ۳۸ سوالی ماشین حساب مجاز میباشد. این بخش دارای ۵۸ سوال است، در این بخش نمره منفی برای سوالات ۴ گزینه ای لحاظ نمیگردد . میانگین نمره برای این بخش ۵۱۳ میباشد.

۲- بخش درک مطلب: ترکیبی از سوالات تستی و تشریحی است که تعداد سوالات تستی به مراتب بیشتر از سوالات تشریحی میباشد، و این بخش بیشتر دایره لغات دانش آموز را آزمایش میکند و مثل درس ریاضی دو بخشش حدود ۲۵ دقیقه و یک بخشش حدود ۲۰ زمان میبرد و حدودا ۵۲ سوال دارد که باید در عرض ۶۵ دقیقه جواب داده شود و همه سوالات این بخش چند گزینه ای میباشند و از متن های گوناگون طراحی شده اند.

متن های این بخش حدود ۵ متن میباشد و هر متن حدود ۱۱-۱۰ متن دارد که نمره اش از ۸۰۰-۲۰۰ میباشد، مباحث متون مربوطه معمولا از این منابع میباشند: ( متون ادبی کلاسیک، زیست شناسی، جامعه شناسی، روانشناسی، اقتصاد، زمین شناسی، فیزیک، شیمی ، جدول ، نمودار، ). میانگین نمره برای این درس ۴۹۷ میباشد. دراین بخش نمره منفی برای پاسخ های غلط منظور نمیگردد.

۳- بخش نگارش ( انشاء) : این بخش سوالات چند گزینه ای و مقاله میباشد که متقاضیان باید مقاله را تمام کنند و نمره مقاله از عوامل نمره نهایی به شمار میرود. بخش انشاء در آزمون SAT اختیای میباشد و بعضی دانشگاهها زیاد به نمره اهمیت میدهند و دانشجو می بایست درس انشاء را در رزومه زبانی خود قرار دهد. انشا بر ۳ روش صورت میگیرد: ۱- درک مطلب ۲- تحلیل متن ۳ – نگارش، مدت زمان پاسخگویی به سوالات این بخش حدود ۵۰ دقیقه و نمره هر یک از این بخش ها از ۴-۱ میباشد و این نمره ، میانگین نمره نهایی دانشجو محسوب میشود.

 

دانشگاههایی مانند

: استنفورد – اموری -شیکاگو – نوتردام – وندربیلت – دوک – جان هاپینکز – آزمون اس ای تی را قبول دارند . مدارک لازم برای درخواست به آزمون اس ای تی شامل نمرات آزمون – توصیه نامه – مقالات میباشد.

مقاله پییشنهادی : بهترین دانشگاه‌های ترکیه

برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *