دانشگاه ها, دانشگاه های دولتی, دانشگاه های قونیه

سلجوق قونیه – Selçuk Üni

معرفی دانشگاه سلجوق قونیه

درباره قونیه

قونیه یکی از مراکز قدیمی تاریخ بشریت است و به عنوان پایتخت سلجوقیان در ترکیه شناخته می‌شود. این شهر در جاده ی ابریشم واقع شده بود و یکی از مراکز تجارت محسوب می‌شد. قونیه در دوره‌ای میزبان مولانا جلال‌الدین بلخی شاعر نامی کشورمان بود. قونیه به شهر عشق، دوستی و صبر مشهور است و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مکان های دنیا در یونسکو ثبت شده است. آثار باستانی بسیاری در این شهر وجود دارد که علاقه‌مندان را با تفکر مولانا آشنا می‌کند. قونیه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت، هفتمین شهر بزرگ ترکیه است که از لحاظ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تأثیر زیادی بر این کشور دارد. قونیه با دارا بودن دانشگاه‌ها و مراکز علمی بسیار، یکی از مناسب‌ترین مکان ها برای تحصیل در کشور ترکیه به حساب می‌آید.

تاریخچه تاسیس دانشگاه سلجوق

نام این دانشگاه از سلجوق بن دقاق مؤسس سلسله‌ی سلجوقیان که پایتخت آن شهر قونیه بود گرفته شده است. در سال های ۱۹۷۶ و ۱۹۷۷ دانشگاه سلجوق دارای ۲ دانشکده ی علوم و ادبیات، ۷ دپارتمان، ۳۲۷ دانشجو و ۲ مدرس دائمی بود. با گذشت زمان بخش های مختلفی به آن اضافه شد و دانشگاه سلجوق گسترش یافت، به طوری‌که در حال حاضر ساختار فیزیکی، امکانات و تجهیزات علمی و امکانات علمی و فرهنگی آن به طور قابل ملاحظه ای پیشرفت پیدا کرده و همین امر آن را در میان ۵۰ دانشگاه برتر ترکیه قرار داده است.

در حال حاضر دانشگاه سلجوق دارای ۲۲ دانشکده،۴ مدرسه عالی، ۲۲ مدرسه فنی و حرفه ای، یک مدرسه زبان های خارجی،۲۰ مرکز تحقیقاتی و ۵ انستیتو می باشد.

رنکینک دانشگاه سلجوق

موسسه آموزش عالی سلجوق به واسطه پیشرفت‌های روزافزون خود و گسترش دانشکده ها و مدارس، طیف وسیعی از رشته های تحصیلی را ارائه می‌دهد. علاوه بر این امکانات مختلفی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد و فارغ‌التحصیلان و متخصصان خبره‌ای را تربیت کرده است. شرکت در برنامه های تبادل دانشجویی متعدد چون آراسموس، مولانا، فارابی و … نیز نقش بسیار مهمی در افزایش اعتبار آن در سطح بین الملل داشته است. به همین دلیل رتبه و رنک بالایی مطابق با معتبرترین سیستم های رتبه بندی در سطح جهان کسب کرده است. از جمله اعتبارات و رتبه های کسب شده توسط این دانشگاه عبارت اند از:

  • رتبه کشوری: 18تبه در آسیا: 401+
  • رتبه جهانی در بین معتبرترین دانشگاه های جهان: 400-351
  • رتبه مطابق با موسسه CWUR: 1313
  • رتبه مطابق با موسسه THE: 1001+

مقاله پییشنهادی :  هتل ها و دانشگاه های قونیه

شرایط پذیرش دانشگاه سلجوق

موسسه آموزش عالی سلجوق برای پذیرش دانشجویان بین الملل خود نتایج آزمون ورودی دانشگاه یعنی آزمون یوس، همچنین معدل و نمرات دوران دبیرستان و پیش دانشگاهی دانشجو را مورد بررسی قرار می‌دهد. لذا با داشتن نمرات بالا در دوران دبیرستان و کسب حداقل 45 نمره در آزمون یوس، می‌توانید موفق به دریافت پذیرش این دانشگاه شوید.

علاوه بر آزمون یوس نتایج آزمون SAT نیز مورد قبول دانشگاه است و با دریافت حداقل 1000 نمره در این آزمون می‌توان از آن برای دریافت پذیرش دانشگاه سلجوق استفاده کرد. 

علاوه بر این باید متناسب با زبان تدریس خود در دانشگاه، باید یک مدرک معتبر زبان انگلیسی نظیر تافل، آیلتس و. یا مدرک تومر برای زبان ترکی استانبولی را به دانشگاه ارائه دهید.

رشته های دانشگاه سلجوق

موسسه آموزش عالی سلجوق از 22 دانشکده، 4 مدرسه عالی، 20 مرکز تحقیقاتی، 22 مدرسه فنی حرفه ای، 5 انستیتو و یک مدرسه زبان خارجی برخوردار است. به همین دلیل طیف وسیعی از رشته های تحصیلی را به دانشجویان آموزش می‌دهد که از آن ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

  •  
  1. پزشکی
  2. داروسازی
  3. دندانپزشکی
  4. رادیولوژی
  5. پرستاری
  6. حقوق
  7. علوم سیاسی
  8. آشپزی
  9. مهندسی صنایع
  10. باستان شناسی
  11. روابط بین الملل
  12. مهندسی عمران
  13. مدیریت
  14. معماری
  15. طراحی صنعتی
  16. طراحی لباس
  17. تغذیه و رژیم درمانی
  18. شنوایی سنجی
  19. گفتار درمانی
  20. صنایع دستی
  21. معماری داخلی
  22. گرافیک
  23. خدمات اجتماعی
  24. دامپزشکی
  25. مدیریت گردشگری
  26. پزشکی داخلی
  27. مهندسی مکاترونیک
  28. بیوتکنولوژی
  29. مدیریت ورزشی
  30. شیمی
  31. مدیریت گردشگری
  32. مهندسی کامپیوتر
  33. و …
  34.  
امکانات دانشگاه سلجوق

خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه سلجوق در پردیس Alaeddin Keykubat واقع شده‌اند و شامل ۵ بلوک هستند که می‌توانند ۲۱۶۰ دانشجو را اسکان دهند. اتاق‌های این خوابگاه یک نفره، دونفره و چهار نفره است و دانشجویان می‌توانند بدون نگرانی و دغدغه در آن‌ها اسکان پیدا کنند. همچنین در این پردیس، یک کافه تریا با مساحت ۱۶۰۸ مترمربع وجود دارد که بهترین غذا و نوشیدنی‌ها را سرو می‌کند و دانشجویان می‌توانند اوقات فراغت خود را در آن بگذرانند.

یک خانه Erasmus در دانشگاه سلجوق قونیه تأسیس‌شده است که برای هماهنگی برنامه‌های تبادل دانشجو میان دانشگاه سلجوق و سایر دانشگاه‌های جهان استفاده می‌شود این مرکز در ترکیه کاملاً منحصر به فرد است و می‌تواند بیش از ۹۰ دانشجو را در ۴۸ اتاق خود اسکان دهد و به حل و فصل مشکلات احتمالی دانشجویان بین‌المللی بپردازد.

این دانشگاه روزانه ۴ وعده‌ی غذایی را به بیش از ۱۸ هزار دانش‌آموز ارائه می‌کند. وعده‌های غذایی ارزان، باکیفیت و بهداشتی که توسط برترین متخصصان تغذیه برای تأمین انرژی روزانه‌ی دانشجویان تهیه می‌شوند.

به طور کلی؛ دانشگاه سلجوق از لحاظ امکانات رفاهی در جایگاه بسیار بالایی در میان دانشگاه‌های کشور ترکیه قرار دارد و به دانشجویان اجازه می‌دهد در کنار تحصیل، زندگی راحت، شاد و مفرحی را تجربه کنند.

مقاله پییشنهادی :  بهترین دانشگاه‌های ترکیه

موقعیت مکانی دانشگاه

برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *