تحصیل, دانشگاه ها, دانشگاه های استانبول, دانشگاه های غیردولتی

دانشگاه گالاتاسرای (Galatasaray)

معرفی دانشگاه گالاتاسرای
University Galatasaray Üniversitesi
City Istanbul
Country Turkey
QS Global World Ranking
Total Students 3,740
International Students 36
Academic Faculty Staff 302

دانشگاه گالاتاسرای ( Galatasaray ) در سال 1992 در استانبول ترکیه تاسیس شد و پس از توافق نامه با حضور رئیس جمهور فرانسه و رئیس جمهور ترکیه اوزال از ترکیه در مراسم افتتاحیه در دبیرستان گالاتاسرای، مدرسه مادر این دانشگاه، به امضا رسید. سفیر ترکیه در فرانسه، نقش مهمی در سازماندهی این توافقنامه جهت تاسیس دانشگاه گالاتاسرای ترکیه ایفا کرد.

دانشگاه گالاتاسرای یک موسسه غیرانتفاعی عمومی است که در محیط شهری استانبول واقع شده است و مورد تایید YÖK (شورای تحصیلات عالی ترکیه) است. دانشگاه گالاتاسرای یک موسسه آموزشی مختلط کوچک است (محدوده ثبت نام 4000 تا 4999 دانشجو).

دانشگاه گالاتاسرای دوره ها و برنامه های تحصیلی در رشته مختلفی را به طور رسمی ارائه می کند که منجر به مدارک معتبری مانند لیسانس می شود. دانشگاه گالاتاسرای به عنوان یک شرکت کننده در برنامه های تبادل اروپا، اراسموس و سقراط، حدود 50 دانشجوی اروپایی را اداره می کند.

در همین حال، 100 دانشجوی دانشگاه گالاتاسرای هر ساله در چارچوب این برنامه های تبادلی به فرانسه سفر می کنند.

دانشگاه گالاتاسرای از جمله معروفترین و بنام ترین دانشگاه های کشور ترکیه است که در سال 2020 نیز نام و آوازه آن به گوش می رسد. این دانشگاه یک دانشگاه دولتی بوده و در سال 1992 در استانبول ضمن توافق امضاء شده با رئیس جمهور فرانسه فرانسوا میتراند و رئیس جمهور تورگوت اوزال در طی مراسم گرامیداشت دبیرستان گالاتاسرای تاسیس شد.

جالب است بدانید که این دانشگاه جزء اولین و تنهاترین دانشگاه فرانسوی زبان کشور ترکیه به شمار می رود. 5 دانشکده معروف این دانشگاه شامل دانشکده های اقتصاد و علوم مدیریتی، حقوق، علوم طبیعی، مهندسی و فناوری و نیز دو انیستیتو می باشد.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه

همه ساله، دانشگاه گالاتاسرای این دانشگاه  به دانشجویان خارجی خود در تمامی مقاطع تحصیلی سهمیه های بورسیه  همانند بورسیه پزشکی ترکیه اختصاص می دهد. اخذ بورسیه های تحصیلی از دانشگاه منوط به ارائه موفقیت تحصیلی همانند کسب رتبه در المپیادهای علمی بین المللی، معدل تحصیلی بالا، مقالات پژوهشی و سایر می باشد.

بر این اساس، دانشجویان خارجی که حداقل 2 ترم تحصیلی خود را در این دانشگاه گذرانده و معدل کل آنها 3.5 از 4 می باشد، می توانند از 1 اکتبر (October) تا 15 اکتبر درخواست بورسیه خود را به دانشگاه تحویل دهند.

رشته های تحصیلی دانشگاه

برخی از برنامه های تحصیلی معروف در این دانشگاه ترکیه عبارتند از:

  • مدیریت
  • اقتصاد
  • جامعه شناسی
  • علوم سیاسی
  • مهندسی کامپیوتر
  • حقوق
  • بازاریابی
دانشکده های دانشگاه

دانشكده ادبیات و علوم پایه

دانشكده حقوق

دانشكده اقتصاد و علوم اداری

 دانشكده ارتباطات

آزمون ورودی و نحوه ی پذیرش دانشگاه

دانشجویانی که علاقمند به تحصیل در یک دانشگاه فرانسوی زبان می­ باشند، می­ باید ابتدا فرم پذیرش این دانشگاه را از طریق وبسایت این دانشگاه دانلود نموده و به همراه سایر مدارک تحصیلات دوران دبیرستان خویش به این دانشگاه ارائه نمایند. پس از آن دانشگاه مدارک دانشجویان متقاضی را بررسی نموده و در صورت تأیید مدارک آنان برایشان نامه موفقت ارسال خواهد شد.

دانشجویان پس از پذیرش و ثبت نام در این دانشگاه می­توانند از سایر امکانات آموزشی و رفاهی این دانشگاه استفاده نمایند.

دانشجویان بین المللی می توانند در آزمون های SAT (برنامه های کارشناسی)، GMAT (علوم مدیریت – BBA و MBA)، یا GRE (برنامه های تحصیلات تکمیلی و فارغ التحصی غیر از علوم مدیریت) همراه با دوره امتحان زبان ترکی شرکت کنند. دوره های زبان ترکی در شهرهای بزرگ تقریبا همه کشورها تحت سفارتخانه های ترکیه ارائه می شود.

مقاله پییشنهادی : بهترین دانشگاه‌های ترکیه

موقعیت مکانی دانشگاه

برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *