تحصیل, دانشگاه ها, دانشگاه های الازی, دانشگاه های دولتی

دانشگاه فیرات – (Fırat)

معرفی دانشگاه فیرات

دانشگاه فیرات دانشگاهی دولتی با قدمت طولانی میباشد و خدمات آموزش و پرورشی خود جهت تحصیل در ترکیه را از شهر الازی که فرهنگ غنی ای را دارا می باشد آغاز نموده است. بعدها با تاسیس موسسات آموزش عالی در شهرهای دیگر از جمله بینگل، موش، تونجلی و همچنین در منطقه کمالیه شهرارزینجان، همزمان با فعالیت های مربوط به تحصیلات عالی با پرورش اعضای تحصیل کرده برای سایر دانشگاه ها در منطقه آنادولوی شرقی و جنوب شرقی به یک موسسه آموزش عالی که به طور قابل توجهی به توسعه آموزش عالی کمک کرده است تبدیل شده است. آموزش عالی در الازی در سال 1967 با تاسیس مدرسه عالی فنی آغاز گردید. در حال حاضر این دانشگاه دارای چهل و هشت هزار دانشجو میباشد که هزار و چهارصد نفر از آنها را دانشجویان خارجی تشکیل میدهد.

دانشگاه فیرات مورد تائید وزارت علوم ایران نیست و همین امر ممکن است برای افرادی که قصد ادامه تحصیل یا کار در ایران را دارند، مشکل ساز شود ولی از آن جایی که یکی از دانشگاه های معتبر ترکیه است مدرک آن می تواند به عنوان امتیازی در سایر کشورهای دنیا محسوب شود.

زبان تدریس در دانشگاه

داوطلبان خارجی میتوانند به زبان ترکی یا انگلیسی با دانشگاه ارتباط برقرار کنند، همچنین برای ورود و ادامه تحصیل در این دانشگاه قبولی در آزمون یوس این دانشگاه الزامی می باشد، این آزمون به زبان های ترکی، انگلیسی، عربی و روسی برگزار میشود. زبان آموزش در این دانشگاه ترکی می باشد ولی در برخی از رشته ها به زبان انگلیسی-ترکی نیز میباشد.

دانشکده های دانشگاه
  • دانشکده تربیت دبیر
  • دانشکده ارتباطات
  • دانشکده علوم و ادبیات
  • دانشکده اقتصاد و علوم اداری
  • دانشکده الهیات
  • دانشکده ارتباطات
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده شیلات
  • دانشکده فنی و مهندسی
  • دانشکده فنی
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده دامپزشکی
آزمون ورودی دانشگاه

داوطلبان خارجی میتوانند به زبان ترکی یا انگلیسی با دانشگاه ارتباط برقرار کنند، همچنین برای ورود و ادامه تحصیل در این دانشگاه قبولی در آزمون یوس این دانشگاه الزامی می باشد، این آزمون به زبان های ترکی، انگلیسی، عربی و روسی برگزار میشود.

برای ورود به دانشگاه فیرات در مقطع کارشناسی باید در آزمون YOS این دانشگاه شرکت کنید و موفق به کسب حداقل نمره شوید.

برای ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی یعنی کارشناسی ارشد و دکتری نیاز به شرکت در آزمون های دیگری است که توسط دانشگاه تعیین می شود. همچنین زبان آموزشی در دانشگاه فرات، ترکی است بنابراین باید به زبان ترکی تسلط کامل داشته باشید و در آزمون TOMER شرکت کنیدبرای ورود به دانشگاه فیرات در مقطع کارشناسی باید در آزمون YOS این دانشگاه شرکت کنید و موفق به کسب حداقل نمره شوید.

برای ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی یعنی کارشناسی ارشد و دکتری نیاز به شرکت در آزمون های دیگری است که توسط دانشگاه تعیین می شود. همچنین زبان آموزشی در دانشگاه فرات، ترکی است بنابراین باید به زبان ترکی تسلط کامل داشته باشید و در آزمون TOMER شرکت کنید

مقاله پییشنهادی : بهترین دانشگاه‌های ترکیه

امکانات دانشگاه

دانشگاه فیرات دارای امکاناتی چون خوابگاه، کتابخانه، سالنهای ورزشی سر پوشیده و سر باز، سالن فیتنس، سالن ایروبیک، زمین فوتبال، آرایشگاه زنانه، سالن های کنفرانس و کنگره، تاسیسات ورزشی، سالن غذاخوری با گنجایش هشت هزار دانشجو، خدمات مشاوره روانشناسی، خدمات فرهنگی، خدمات ورزشی، خدمات بهداشتی، خدمات اجتماعی و… می باشد. 

موقعیت مکانی دانشگاه

برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *