تحصیل, دانشگاه ها, دانشگاه های دولتی, دانشگاه های ریزه

دانشگاه رجب طیب اردوغان

معرفی دانشگاه رجب طیب اردوغان

دانشگاه رجب طیب اردوغان یک دانشگاه دولتی برای تحصیل در ترکیه است که در شهر ریزه واقع شده است. شهر ریزه در منطقه شرق دریای سیاه قرار گرفته است. آب و هوای آن در تابستان خنک، در زمستان معتدل و در تمام فصول سال بارانی ست.

پوشش گیاهی طبیعی منطقه به دلیل رطوبت زیاد و بارندگی، از جنگلهای انبوه و دارای برگهای بزرگ تشکیل شده است. ریزه از نظر پوشش جنگلی از غنی ترین مناطق ترکیه می باشد و زیبایی های طبیعی زیادی مانند فلات، رودخانه و آبشار دارد.

ریزه که در بین مردم به عنوان پایتخت چای و باران از آن یاد می شود، بیشترین باران را در منطقه دریای سیاه دارد. ریزه با طبیعت زیبا، دره های شیبدار، دریاچه هایی با یخچال های طبیعی، ییلاق های سرسبز، پل ها و قلعه های تاریخی و رودهای پر آبش در هر فصلی از سال توجه توریست ها را به خود جلب می کند.

همچنین برای قایق رانی، رافتینگ، پاراگلایدر، کوهنوردی، اسکی و کوهپیمایی مناسب است. به علت نزدیکی ریزه به کشورهای همسایه یکی از زیباترین نمونه های تنوع فرهنگی را می توان در این شهر به وضوح مشاهده کرد.

دانشگاه رجب طیب اردوغان با کادر مجرب و پویای خود صاحب اعتبار ملی و بین المللی بوده، که همواره پذیرای نوآوری ها بوده و با گام هایی استوار به سوی اهداف خود به پیش می رود، در مدت زمانی کوتاه هم در زمینه آموزشی، هم تحقیق و توسعه و نیز از نظر کادر آموزشی و از دیدگاه دستاوردی پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته است.

هم اکنون دانشگاه فعالیت خود را با 3 انستیتو، 13 دانشکده، 5 مدرسه عالی، 6 مدرسه فنی حرفه ای به پیش می برد و با 1133 پرسنل آموزشی، 19 هزار دانشجو و 464 دانشجوی بین المللی از 46 کشور مختلف، به یک خانواده بزرگ و قوی تبدیل شده است.

در عین حال دانشگاه با 16 مرکز تحقیقاتی و کاربردی و با پرسنل آموزشی حرفه ای در حوزه خود، تحقیقات زیادی را در موضوعات مختلف به انجام رسانده و دارای یک بیمارستان 530 تخته تحقیقات آموزشی می باشد.

برنامه های تبادل دانشجو و پرسنل دانشگاهی در چارچوب توافق نامه های اراسموس، مولانا، فارابی بین دانشگاه ما و هر دانشگاهی در ترکیه و خارج از کشور اجرا می شود. دانشگاهمان با درک مدرن از آموزش، محیطی آکادمیک را در سطح استانداردهای بین المللی فراهم می کند.

رنکینگ دانشگاه

این دانشگاه در رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان رتبه 3917 را کسب نموده و در رنکینگ برترین دانشگاه های ترکیه نیز رتبه 85 را به خود اختصاص داده است.

دانشکده ها

دانشکده ها :

دانشکده شیلات ، دانشکده الهیات ، دانشکده علوم و ادبیات ، دانشکده آموزش ، دانشکده پزشکی ، دانشکده اقتصاد و علوم اداری ، دانشکده دندانپزشکی ، دانشکده مهندسی ، دانشکده کشاورزی و علوم طبیعی ، دانشکده هنرهای زیبا ، طراحی و معماری ، دانشکده دریانوردی ، دانشکده گردشگری Ardeşen ، دانشکده حقوق
موسسه ها :
مؤسسه علوم حیاتی ، مؤسسه علوم بهداشتی ، مؤسسه علوم اجتماعی
مدارس :
مدرسه بهداشت ، مدرسه ورزش درمانی و توانبخشی Güneysu ، مدرسه زبان های خارجی ، مدرسه علوم کاربردی Fındıklı ، مدرسه تربیت بدنی و ورزش
مدارس حرفه ای :
مدرسه حرفه ای علوم فنی ، مدرسه حرفه ای علوم اجتماعی ، مدرسه حرفه ای Fındıklı ، مدرسه حرفه ای Ardeşen ، مدرسه حرفه ای Pazar ، مدرسه حرفه ای خدمات بهداشتی ، مدرسه حرفه ای عدالت
مراکز تحقیقاتی و کاربردی :
مرکز تحقیقاتی و کاربردی آموزش های مستمر ، مرکز تحقیقاتی و کاربردی بهداشت ، مرکز تحقیقاتی و کاربردی استراتژیک دریای سیاه ، مرکز تحقیقاتی و کاربردی لابراتوار تحقیقاتی مرکزی ، مرکز تحقیقاتی و کاربردی شیلات ، مرکز تحقیقاتی و کاربردی خاک و گونه های گیاهی ، مرکز تحقیقاتی و کاربردی آموزش زبان ترکی ، مرکز تحقیقاتی و کاربردی پیشرفت شغلی ، مرکز تحقیقاتی و کاربردی راهنمایی و مشاوره روانشناسی ، مرکز تحقیقاتی و کاربردی ارزیابی و سنجش ، مرکز تحقیقاتی و کاربردی آموزش از راه دور ، مرکز تحقیقاتی و کاربردی حیوانات آزمایشگاهی ، مرکز تحقیقاتی و کاربردی الکترومغناطیس

دوره فوق دیپلم توسط مدارس فنی حرفه ای برگزار می شود و طول دوره 2 سال می باشد. دوره لیسانس توسط دانشکده ها و مدارس عالی برگزار می شود. از میان دانشکده ها فقط دانشکده حقوق دانشجو نمی پذیرد.

دوره فوق لیسانس توسط انیستیتوی دانشگاه رجب طیب اردوغان برگزار می شود، طول دوره 2 سال بوده، بعضی رشته ها بدون پایان نامه و برخی دیگر به صورت دوره شبانه بدون پایان نامه ارائه می گردد. طول مدت تحصیل در دوره دکترا 4 سال بوده توسط انیستیتوی دانشگاه برگزار می شود و پس از اتمام دوره، درجه دکترا اعطا می شود.

مقاله پییشنهادی : بهترین دانشگاه‌های ترکیه

موقعیت مکانی دانشگاه

برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *