تحصیل, دانشگاه ها, دانشگاه های استانبول, دانشگاه های غیردولتی

دانشگاه جراح پاشا-Cerrahpasa Uni

معرفی دانشگاه جراح پاشا

برای تحصیل در دانشگاه جراح پاشا نیاز به انتخاب رشته تحصیلی مناسب دارید و باید مدارک لازم تحصیل را تنظیم کنید به این ترتیب وجود مشاور در این زمینه به شما کمک می‌کند.

استفاده از بورسیه تحصیلی دانشگاه جراح پاشا نیز با رعایت اصول و شرایط مناسب به‌سادگی آسان است و اگر فرد یا ارگانی در این زمینه به شما یاری برساند می‌توانید از موقعیت تحصیلی خوبی برخوردار شوید. پیگیری شرایط سنی و معدل و همین‌طور رزومه تحصیلی قوی به شما این امکان را می‌دهد در زمانی زودتر از ذهنتان به نتیجه برسید.

افرادی که علاقه به تحصیل در ترکیه دارند، قطعاً به دانشگاه جراح پاشا استانبول ترکیه فکر کرده‌اند. دانشگاه جراح پاشا یکی از برترین دانشگاه‌های تأسیس‌شده در شهر استانبول است که توانسته موقعیت مهاجرت تحصیلی را برای بسیاری از جوانان خارجی فراهم سازد. می‌دانیم که ترکیه بالاترین میزان اتباع خارجی در طول دوره‌های گذشته داشته است. فرهنگ غنی در سراسر کشور ترکیه حاکم است و سیستم آموزشی این کشور نیز بسیار گسترده و به‌روز است.

سطح علمی دانشگاه جراح پاشا بالا بوده و توانسته برای دانشجویان متقاضی رشته پزشکی و زیرشاخه‌های آن انتخابی بی‌نظیر و هوشمندانه محسوب شود. در بسیاری از رسانه‌ها، شهر استانبول یک شهر اوراسیایی شناخته شده است و دانشگاه جراح پاشا تجربه تحصیل در یک فضای اروپایی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

این‌طور که از تاریخچه دانشگاه جراح پاشا مشخص است این دانشگاه در سال 1933 در شهر استانبول تأسیس شد. اولین دارالفنون استانبول با هدف تحصیل پزشکی در سال 1827 تأسیس شد و پس از یک قرن رشد توانست ورود دانشگاه‌های دیگر به استانبول را آسان‌تر نماید. نام دانشگاه جراح پاشا از جراح زبردست عثمانی گرفته شده است.

دانشگاه جراح پاشا در لیست بهترین دانشگاه‌های خصوصی ترکیه قرار دارد و رتبه جهانی دانشگاه جراح پاشا 5316 اعلام شده است. این دانشگاه با هدف تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اختیار دانشجویان بومی و بین‌المللی قرار گرفته است. کسانی که قصد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه را دارند بدون شک دانشگاه جراح پاشا را انتخاب می‌کنند. امکانات داخلی دانشگاه جراح پاشا، فضای سبز بیرون دانشگاه، خدمات ورزشی و تفریحی و همین‌طور موقعیت غذاخوری خوب این دانشگاه از موارد پراهمیت در انتخاب محسوب می‌شوند.

دانشکده های دانشگاه

مراکز مختلف تحصیلی دانشگاه جراح پاشا را می‌توان در حالت کلی به 7 بخش تقسیم کرد:

 بخش اول دانشکده پزشکی است که شامل رشته‌های اصلی پزشکی و زیرشاخه‌های مربوط به پزشکی می‌شود. این دانشکده دارای فضای آزمایشگاهی مخصوص به خود بوده و همین‌طور دوره یادگیری زبان ترکی به صورت فشرده را نیز در برمی‌گیرد.

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه جراح پاشا خود شامل سه بخش است که شامل دندانپزشکی پایه، عمومی و تخصص می‌شود که البته هر یک دارای امکانات ویژه و به‌روز برای یادگیری بهتر مطالب تحصیلی است.

 بخش سوم از دانشگاه جراح پاشا مربوط به موسسه بیماری‌های ریه و سل است که از بهترین اساتید روز دنیا برای آزمون در زمینه بیماری‌های ریه استفاده می‌شود و البته که پژوهش‌های مربوط به این شاخه نیز در موسسه با امتیاز رسمی همراه است.

کسانی که قصد تحصیل برای رشته تحصیلی مغز و اعصاب دارند باید وارد موسسه علوم مغز و اعصاب دانشگاه جراح پاشا شوند که دارای واحدهای روانشناسی و روان‌پزشکی جداگانه‌ای است و واحدهای درسی گسترده‌ای را در برمی‌گیرد.

مرکز تحقیقات بیماری‌های خاص، مرکز تحقیقات تومورها و بیماری‌های هیپوفیز و همین‌طور موزه تاریخ پزشکی از دیگر بخش‌های دانشگاه جراح پاشا محسوب می‌شود.

هر یک از مراکز یاد شده در این بخش دارای مشاوره‌های تحصیلی مخصوصی هستند به طوری که شامل زیرمجموعه‌های تحصیلی دقیقی بوده و می‌تواند فضای کار تیمی را برای متقاضیان فراهم سازد.

البته که ورود به برخی از رشته‌های تحصیلی به هیچ عنوان کار ساده‌ای محسوب نمی‌شود و شما باید متدهای روز دنیا برای یادگیری رشته‌های پزشکی را یاد بگیرید اما دسته‌بندی که برای هر یک از مراکز تحصیلی دانشگاه جراح پاشا در نظر گرفته شده است می‌تواند انتخاب را برای شما آسان‌تر نماید.

امکانات دانشگاه

امکانات تحصیلی و تفریحی از موارد مهم انتخاب دانشگاه برای متقاضیان تحصیل در ترکیه است که خوشبختانه دانشگاه جراح پاشا در این زمینه بسیار سربلند است. امکانات و تجهیزات دانشگاه جراح پاشا بسیار به‌روز بوده و توانسته با نیاز و سلیقه بسیاری از افراد سازگار باشد.

دانشگاه جراح پاشا دارای امکانات پژوهشی ارزشمند از جمله مراکز تحقیقاتی، کلاس‌های مقاله‌نویسی، مشاوره‌های پژوهشی لازم و کلاس‌های مربوط به طرح پزشکی است.

در دانشگاه جراح پاشا امکانت تفریحی از قبیل استخر شنا، وسایل ورزشی، وسایل تفریحی هوشی، باشگاه‌های رقص و ورزش وجود دارد.

امکانات اسکان و وضعیت خوابگاه دانشگاه جراح پاشا خوب است و این دانشگاه خوابگاه‌های جداگانه‌ای برای آقایان و خانم‌ها در نظر گرفته است که محل اسکان نیز در داخل دانشگاه است. خوابگاه‌های دانشجویی به صورت طبقه‌ای طراحی شده‌اند و هر چند واحد مشخص دارای سرویس بهداشتی و غذاخوری مربوط به خود هستند. فضای مطالعه و کتابخانه برای خوابگاه دانشگاه جراح پاشا در نظر گرفته شده است. ایمنی خوابگاه توسط سرپرست مربوطه ارزیابی می‌شود.

سیستم نظارت دانشگاهی بسیار وسیع بوده و نوع رفت و آمد دانشجویان به دقت بررسی می‌شود. 

 فضای داخلی دانشگاه جراح پاشا بسیار بزرگ است به طوری که برای تردد نیاز به اتوبوس خطی است. اتوبوس‌های خطی طبق زمان‌بندی مشخص برنامه‌ریزی شده‌اند به طوری که دانشجویان برای تردد به هیچ عنوان معطل نمی‌شوند.

دانشگاه جراح پاشا دارای فضای ورزشی مجهزی است به طوری که میدان فوتبال و میدان تنیس به‌روز و مدرنی برای علاقه‌مندان طراحی شده است.

یک موزه تاریخ پزشکی در دانشگاه جراح پاشا وجود دارد که در زمان و موقعیت مشخص قابلیت بازدید دارد و می‌تواند اطلاعات جامعی در مورد پزشکی در اختیار افراد قرار دهد.

افرادی که کارت دانشجویی دانشگاه جراح پاشا دارند می‌توانند از طرح تخفیف تحصیلی این دانشگاه نهایت بهره را ببرند که شامل: تخفیف خرید بلیط اتوبوس‌های حمل‌ونقل، بلیط شرکت در کنفرانس های علمی و همین‌طور استفاده از فضای ورزشی مدرن با هزینه کم.

در دانشگاه جراح پاشا انجمن‌های دانشجویی متعددی وجود دارد تا دانشجویان با مهارت‌های مختلف تحصیلی و زندگی آشنا شوند و بتوانند جنبه‌های فردی و اجتماعی خود را ارتقا دهند.

رشته‌های تحصیلی دانشگاه

از روش‌های مدرن، سکولار و دموکراتیک برای تحصیل در دانشگاه جراح پاشا استفاده می‌شود. برنامه تحصیلی در دانشگاه جراح پاشا موازی با فعالیت‌های ورزشی، تفریحی و همین‌طور کلاس‌های فوق‌برنامه و کارآموزی همراه است.

رشته‌های تحصیلی دانشگاه جراح پاشا به سه دسته کلی تقسیم می‌شود که شامل علوم پایه، پزشکی داخلی و علوم جراحی است.

لیست زیر رشته‌های تحصیلی در دانشگاه جراح پاشا است:

  • رشته پزشکی داخلی، جراحی عمومی
  • آناتومی پزشکی جراحی عمومی
  • بهداشت خانواده
  • جراحی گلو
  • فیزیولوژی اطفال
  • جراحی قلب و عروق اطفال
  • جراحی پلاستیک و زیبایی و فارماکولوژی
  • بیوشیمی بالینی
  • تاریخ پزشکی جراحی اعصاب
  • بافت‌شناسی و احیای غده شناسی
  • مامایی درماتولوژی اطفال
  • هوشبری
  • باکتری‌شناسی و بسیاری از شاخه‌های دیگر پزشکی را نیز شامل می‌شود.

هر یک از شاخه‌های تحصیلی در دانشگاه جراح پاشا دارای واحدهای درسی مخصوص به خود هستند. برخی از رشته‌ها با مصاحبه روانشناسی ورودی همراه هستند به طوری که بعد روانی متقاضیان مورد ارزیابی قرار بگیرد.

برخی از دروس از همان ترم اول با فعالیت عملی در کلینیک ها و فضای آزمایشگاهی همراه است. رشته‌های مورد مطالعه در دانشگاه جراح پاشا در ابتدا به صورت تئوری و سپس به صورت تئوری موازی با عملی پیش می‌رود. سختگیری در یادگیری دروس زیاد است و همه موارد پوشش داده می‌شود.

شرایط ورود به دانشگاه

برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه نیاز است در یکی از دانشگاه‌های این کشور پذیرفته شوید و اگر انتخاب شما دانشگاه جراح پاشا باشد نیاز است از شرایط ورود به دانشگاه مطلع باشید.

اول از هر چیز، تأکید بر اینکه بسیار حائز اهمیت است که طبق گزارش‌هایی که از سوی رتبه‌بندی مؤسسات توسط سایماگو به دست ما رسیده است دانشگاه جراح پاشا توانسته رتبه خوبی در اروپای غربی به خود اختصاص دهد. دانشگاه جراح پاشا در لیست واحدهای دانشگاه استانبول قرار دارد.

می‌دانیم که برای پذیرش در دانشگاه‌های استانبول و آغاز تحصیل در ترکیه نیاز به شرکت در آزمون YOS دارید. دانشگاه جراح پاشا نیز از این قاعده جدا نبوده و متقاضی می‌بایست در آزمون YOS مختص به خود دانشگاه شرکت نماید.

از دیگر روش‌های ورود و پذیرش در دانشگاه جراح پاشا شرکت در آزمون SAT است که به نوبه خود کلید ورود محسوب می‌شود. شما با شرکت در این آزمون‌ها در صورتی که حداقل نمره لازم را کسب کرده باشید می‌توانید در رشته مورد نظر تحصیل خود را آغاز کنید.

مقاله پییشنهادی : بهترین دانشگاه‌های ترکیه

بورسیه تحصیلی دانشگاه

از آنجایی که ترکیه در صدد جذب دانشجویان نخبه از سراسر دنیا به خصوص ایران است فضای بورسیه تحصیلی در ترکیه داغ‌تر از قبل بوده و شامل حال دانشگاه جراح پاشا نیز می‌شود.

دانشگاه جراح پاشا شرایط بورسیه تحصیلی خوبی فراهم ساخته است. لازم به ذکر است افرادی که از بورسیه تحصیلی دانشگاه جراح پاشا استفاده می‌کنند بارها در سال مورد بررسی قرار می‌گیرند و هر زمان که احساس شود شرایط لازم برای استفاده از بورسیه تحصیلی و کمک‌های مالی را ندارند، امکان لغو بورسیه تحصیلی از سوی دانشگاه وجود داشته و هزینه‌ها به حالت اول بازمی‌گردد.

شرایط بورسیه دانشگاه جراح پاشا هر ساله برای 200 نفر در نظر گرفته می‌شود و گزینش بر اساس معدل است. کسانی که معدل دیپلم و پیش‌دانشگاهی بالایی دارند، دارای نمره بالا در آزمون YOS و SAT هستند و همین‌طور تسلط نسبی به زبان ترکی دارند شانس بالاتری در پذیرش بورسیه تحصیلی دانشگاه جراح پاشا دارند.

شرایط کمک تحصیلی دانشگاه جراح پاشا به این صورت است که به هر دانشجو ماهانه بین 200 الی 400 دلار بورس تعلق می‌گیرد و کمک هزینه خرید لپ تاپ نیز در نظر گرفته می‌شود. دانشجویانی که از بورسیه تحصیلی دانشگاه جراح پاشا استفاده می‌کنند در بهترین خوابگاه‌ها حضور خواهند داشت.

همین‌طور یک نوع کمک هزینه تحصیلی برای 1200 دانشجو در نظر گرفته می‌شود به طوری که می‌توانند در برخی از مشاغل معین مشغول به کار پاره‌وقت شوند.

به بیش از 500 دانشجو نیز بن خرید کتاب اعطا می‌شود تا فضای پژوهشی دانشگاه پایدار باقی بماند.

همین‌طور کمک هزینه خرید لباس برای 500 دانشجو در سال در نظر گرفته می‌شود.

شرایط استفاده رایگان از آموزش در کافه تریای دانشگاه نیز بخشی از امتیازات بورسیه تحصیلی دانشگاه جراح پاشا است.

شرط معدل برای استفاده از بورسیه دانشگاه جراح پاشا وجود دارد که از قرار زیر است:

برای تحصیل در ترکیه در مقطع دیپلم معدل شما باید حداقل 12 باشد، برای مقطع لیسانس معدل حداقل 14 و برای مقطع تحصیلی تکمیلی نیز معدل حداقل 15 اعلام شده است.

در صورتی که قصد شما تحصیل در رشته‌های پزشکی باید حداقل معدل مورد پذیرش بورسیه تحصیلی حداقل 18 است.

در صورتی که بخواهید برای مقطع لیسانس در ترکیه از بورسیه تحصیلی استفاده کنید باید تاریخ تولدتان بعد از 12 دی 1376 باشد و برای مقطع فوق‌لیسانس تاریخ تولد شخص باید پس از 11 دی 1367 باشد و برای بورسیه تحصیلی مقطع دکترا نیز تاریخ تولد شخص متقاضی پس از 11 دی 1362 ارزیابی می‌شود.

مزایای بورسیه تحصیلی دانشگاه

از مهم‌ترین مزیت بورسیه تحصیلی دانشگاه جراح پاشا این است که می‌توانید با هزینه بسیار ارزان در رشته مورد نظر خود تحصیل کنید.

این‌طور که مشخص است افرادی که از بورسیه تحصیلی دانشگاه جراح پاشا استفاده می‌کنند اجازه استفاده از خوابگاه به صورت رایگان را خواهند داشت.

افرادی که شرایط استفاده از دانشگاه جراح پاشا را دارند، نیازی به هزینه بالا برای شهریه تحصیلی نخواهند داشت و گاه می‌توانند از تحصیل رایگان دانشگاه جراح پاشا استفاده کنند.

دانشجویان بورس همگی تحت پوشش بیمه با سقف بلند هستند و برای درمان و سایر خدمات بهداشتی هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

در برخی از طرح‌های بورسیه تحصیلی در دانشگاه جراح پاشا، هزینه‌های مسافرت دانشجویی و همین‌طور تورهای تفریحی نیز پرداخت می‌شود.

دانشجویان ایران بورسیه دانشگاه جراح پاشا برای رفت و آمد به ترکیه نیاز به اخذ ویزای مجدد نخواهند داشت.

هزینه تحصیل در دانشگاه

شما برای تحصیل در دانشگاه جراح پاشا در ابتدا هزینه‌ای به عنوان ثبت‌نام در نظر می‌گیرید که معمولاً برای همه رشته‌ها ثابت است، سپس نوبت به بررسی شهریه تحصیلی بر اساس رشته تحصیلی مورد نظر و مقطع تحصیلی است که از سوی چارت شهریه دانشگاه مشخص شود.

برخی از دروس که دارای واحدهای آزمایشگاهی گسترده‌ای هستند شهریه بالاتری خواهند داشت و برخی دیگر نیز به دلیل بیشتر بودن فضای تئوری ارزان‌تر هستند. هزینه‌ای بابت استفاده از فضای خوابگاه و سایر خدمات دانشگاهی از شما اخذ می‌شود.

برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *