تحصیل, دانشگاه ها, دانشگاه های استانبول, دانشگاه های غیردولتی

دانشگاه بزمی عالم Bezmiâlem

معرفی دانشگاه بزمی عالم
  • دانشگاه بزمی عالم ترکیه اصلاً یک دانشگاه معمولی نیست. بهترین رشته های شاخه تجربی در این دانشگاه ارائه می‌شوند. این یعنی فرصتی بی‌نظیر برای تمام دانشجویان و متقاضیان رشته های پزشکی، داروسازی و بهداشت که بتوانند در یکی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه واقع در زیباترین شهر آن، تحصیل کنند. چه تجربه‌ای می‌تواند لذت‌بخش‌تر از بودن در جو تاریخی و فرهنگی استانبول و تحصیل در آن باشد.
رنکینگ دانشگاه

این دانشگاه در بین دانشگاه های ترکیه در رتبه 60 قرار دارد و جشم انداز روشنی را بر می تاباند. این دانشگاه در سال 2020 در رتبه 1986 جهان قرار گرفته است.

دانشکده ها و رشته های تحصیلی

دانشگاه بزمی عالم یک دانشگاه برای تحصیل دانشجویان رشته تجربی است. ۴ دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و علوم بهداشتی در بزمی عالم استانبول وجود دارند. پرطرفدارترین رشته های رشته تجربی در این دانشگاه در سطح بالا ارائه می‌شود. در دانشگاه Bezmiâlem ، زبان آموزشی ترکی (70%) و انگلیسی (30%) می باشد. این دانشگاه علاوه بر پردیس اصلی خود واقع در منطقه Fatih ، دارای دو پردیس دیگر در مناطق Eyüp و Sultangazi نیز می باشد.
بخش های آکادمیک دانشگاه Bezmiâlem به شرح ذیل می باشند :


دانشکده ها :
دانشکده پزشکی
دانشکده دندانپزشکی
دانشکده داروسازی
دانشکده علوم بهداشتی
مدارس حرفه ای :
مدرسه حرفه ای خدمات بهداشتی
مؤسسات :
مؤسسه علوم بهداشتی
مؤسسه علوم پزشکی قانونی
مؤسسه علوم حیاتی و بیوتکنولوژی
مؤسسه بیماریهای دستگاه گوارش
بیمارستان دانشکده پزشکی


بیمارستان دانشکده پزشکی دانشگاه Bezmiâlem در بلوار Adnan Menderes در منطقه Fatih ، واقع شده است. این بیمارستان توسط سلطان Bezmiâlem برای خدمت رسانی به مسلمانان بی بضاعت ساخته شده بود. نام سابق بیمارستان یعنی بیمارستان خیریه Gureba ، در سال 2010 پس از واگذاری آن به دانشگاه Bezmiâlem تغییر یافت. بیمارستان Sema متعلق به دانشگاه Fatih ، که به خزانه داری ترکیه تحویل داده شده بود ، در سال 2016 تحت عنوان بیمارستان Dragos به دانشکده پزشکی دانشگاه Bezmiâlem ، ملحق گردید.

مقاله پییشنهادی : بهترین دانشگاه‌های ترکیه

امکانات دانشگاه

امکانات ورزشی از جمله سالن‌های تنیس روی میز، تنیس خاکی، زمین والیبال و بسکتبال و … . در کنار اینها مراکز خرید، کافه تریاهای متعدد و بوفه‌های مجهز و شیک آماده خدمت رسانی به دانشجویان هستند.

سمینارها و کنفرانس‌های علمی که سالانه در بزمی عالم برگزار می‌شوند، فرصتی برای دیده شدن هستند. کتابخانه‌های معتبر، آزمایشگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی، باشگاه‌های دانشجویی (هنر و ادبیات، موسیقی، انیمیشن و کارتن، عکاسی، مسافرت و …) و فستیوال‌های سالانه از دیگر برنامه‌ها و مزیت‌های جو علمی این دانشگاه به حساب می‌آیند.

موقعیت مکانی دانشگاه

برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *