تحصیل, دانشگاه ها, دانشگاه های دولتی

دانشگاه آماسیا-Amasya Üni

دانشگاه-آماسیا-لوگو
معرفی دانشگاه آماسیا

دانشگاه Amasya ، به ترکیAmasya Üniversitesi  یکی از دانشگاه های دولتی ترکیه است که در 17 مارس سال 2006 تأسیس و در Amasya واقع شده است.

در این بخش می خواهیم قدری درباره این دانشگاه و نحوه أخذ پذیرش از آن بحث نماییم. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه برنامه ریزی نموده اند ، توصیه می کنیم این مطلب را از دست ندهید.

تاریخچه تأسیس دانشگاه Amasya آماسیا

ریشه های تأسیس این دانشگاه به سال 1974باز می گردد ، یعنی زمانی که وزارت آموزش ترکیه یک مؤسسه تربیت معلم در Amasya دایر نمود. این وزارت در سال 1975 نیز یک مدرسه حرفه ای در این شهر احداث نمود.

در سال 1982 ، یعنی زمانیکه شورای تحصیلات عالی ترکیه پایه گذاری گردید ، این دو مدرسه ، واحدهایی از دانشگاه (Ondokuz Mayıs) شهر سامسون شدند.

در سال تحصیلی 2012 – 2011 ، دانشگاه Amasya از طریق 5 دانشکده شامل دانشکده آموزش ، علوم و هنر ، معماری ، تکنولوژی ، پزشکی و همچنین یک مدرسه حرفه ای بهداشت ، پنج مدرسه حرفه ای دیگر به نام های Amasya ، Merzifon، Taşova، Suluova ، Gümüşhacıköy و دو مؤسسهیعنی مؤسسه علوم و علوم اجتماعی دوره های آموزشی را به دانشجویان ارائه نمود.

برنامه ها و فعالیت های بین المللی

در حال حاضر تعداد توافق نامه ها و برنامه های بین المللی این دانشگاه به سرعت در حال افزایش می باشد.

دانشگاه Amasya ، دارای برخی برنامه های تبادلی بین المللی چون اراسموس ، Grundtvig ، Comenius و Leonardo می باشد. هر ساله تعدادی از دانشجویان این دانشگاه از طریق این برنامه های بین المللی به دانشگاه های کشورهای خارجی انتقال تحصیلی می گیرند (برای یک مدت محدود) و یا دانشجویان دانشگاه های خارجی جهت ادامه تحصیل به دانشگاه Amasya می آیند. همچنین این دانشگاه از برنامه تبادلی فارابی برای مبادله دانشجویان با دانشگاه های داخل ترکیه استفاده می کند.

دانشکده های دانشگاه

دانشکده آموزش ، دانشکده علوم و ادبیات ، دانشکده تکنولوژی ، دانشکده معماری ، دانشکده پزشکی (با همکاری دانشگاه Ondokuz Mayıs شهر Samsun) ، دانشکده اقتصاد و مدیریت.

مؤسسات :

مؤسسه علوم

مؤسسه علوم اجتماعی

آموزشکده :

کالج بهداشت

آموزشکده فنی :

آموزشکده فنی Amasya

آموزشکده فنی Merzifon

آموزشکده فنی Suluova

آموزشکده فنی Taşova

آموزشکده فنی Gümüşhacıköy

مقاله پییشنهادی : بهترین دانشگاه‌های ترکیه

آزمون ورودی و نحوه ی پذیرش

برای أخذ پذیرش از این دانشگاه دو روش اصلی وجود دارد.

  1.  از طریق آزمون ورودی : تمامی دانشجویان بومی ترکیه جهت ورود به دانشگاه Amasya باید در این آزمون شرکت نموده و نمره قبولی کسب نمایند.
  2.  از طریق نمرات آزمون هایGMAT ، SAT و GRE : دانشجویان بین المللی در صورتیکه خواهان پذیرش در دانشگاه Amasya باشند ، بایستی در آزمون های بین المللی مذکور شرکت و نمره بالای 1600 کسب نمایند.
موقعیت مکانی دانشگاه

موقعیت جغرافی شهر آماسیا در ترکیه یکی از شهرهای کوچک در این کشور است که بر خلاف کوچکی مساحتش، شهری معروف و گردشگر پذیر است.

این شهر در شمال ترکیه قرار گرفته است و از لحاظ جغرافیایی بر روی تپه های سنگی و در کنار رودخانه و دریا ساخته شده است. شهر آماسیا که به عنوان مرکز استان آماسیه نیز شناخته می گردد، به شهر درختان سیب مشهور شده.

برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *